Lima - Nederland 22-10, 23-10

24 oktober 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Vandaag is het zoals gisteren gezegd Censo dag. De volkstelling van Peru. Wij wisten dat het rustig op straat zou zijn..... maar zo rustig? Normaal staan de straten vol met auto's. Toeterende, ongeduldige chauffeurs. Politieagenten die het verkeer regelen en die de hele dag in de vieze uitlaatgassen staan. Pfff.... ongezonde baan. Alles, maar dan ook alles is gesloten. De mensen die op straat zijn, zijn of toeristen of mensen die geen Peruaans paspoort hebben. Heel apart om te zien, terwijl je ook de andere kant kent. Wij krijgen natuurlijk wel een keer trek. Laat nu net bij Buena Vista hotel het minste ontbijt zijn. 2 kleine toastjes met roerei en jam. Gelukkig nog yoghurt met vruchten. Wij vragen bij het ontbijt om meer toast. Ze kijkt al een beetje moeilijk en komt nog met 1 plakje aanlopen. Tja..... dat wordt 'm niet. Wij gaan het vandaag zien. Gelukkig hebben wij nog wat pringels. Wij lopen wat rond in Lima, gaan maar naar de boulevard in de veronderstelling dat daar toch nog wel wat te doen is. Nee, ook niet. We genieten van een waterig zonnetje en mensen kijken. Op een gegeven moment krijgen wij toch echt wel trek. Wij lopen de Calle de Larco in. Dit is een grote straat met hotels en veel winkels. De hotels zijn natuurlijk open. Wij komen bij Ibis hotel langs. Daar zien wij dat mensen naar binnen lopen. Laten wij ook maar eens kijken. De lobby zit bomvol. Wij vragen of wij wat kunnen drinken en eten. Dat kan. Mooi. Een heerlijke bak koffie en een ontzettend lekker broodje ham met dikke frieten. Wij kletsen wat met een Amerikaans stel dat naast ons zit. Het is hun vierde keer in Peru. De Machu Picchu hebben ze nog nooit gezien. Wij zijn helemaal verbaasd. Tja... zo kun je ook vakantie vieren. Om 16.30 uur worden wij opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Het gaat mooi vlot, omdat er weinig verkeer is. Op het vliegveld gaat het inchecken ook mooi vlot. Wij hebben nog wat geld over en gaan kijken of er nog iets is wat wij willen kopen. Een paar kleinigheden, wat eten en nog een laatste Pisco Sour. Op Peru! Om 20.00 uur gaan wij vliegen. Wij kijken wat series en een film. Om 22.30 uur gaan wij slapen. Wauw... wij worden zo'n beetje wakker als wij nog 1,5 uur moeten vliegen. Dat gaat lekker snel. Wij zetten onze horloges weer 7 uur vooruit. Wij landen om 14.30 uur Nederlandse tijd. De bagage gaat mooi vlot. Wij kunnen de trein pakken van 16.04 uur. Nog even tijd voor een Nederlands bakkie koffie en een lekkere bruine boterham. De treinreis gaat ook mooi. Om 17.45 uur zijn wij in Mariënberg. Daar staat de taxi voor.

Wij zijn weer thuis na bijna 3 weken weg geweest te zijn. Peru is een bijzondere ervaring. Wij hebben veel verschillende dingen gedaan. Veel ondernomen. Wij hebben het goed gehad in Peru! Wij hebben intens genoten! Wij kunnen Peru van harte aanbevelen!

Ook willen wij jullie allemaal bedanken voor het lezen van onze blogs. Het bekijken van de foto's. De leuke reacties! Het is onze ervaring dat het even wat werk is om het te doen, maar het is ook handig. Thuis gekomen kun je gelijk inhaken op de verhalen en de foto's. Want wat kun je anders vertellen? Als je er geen beeld bij hebt? Dat wordt heel lastig!

Warme groet,

Bert en Ina

1. Ingeborg van Breugel:
    Welkom thuis en hartelijks. Kom maar even bij. Ingeborg
  2. Miss Vunny:
    24 oktober 2017
    Home sweet home en nu lekker nagenieten van deze bijzondere reis!!
  3. Arjan Bolks:
    Welkom thuis!
  4. Annieta knol:
    24 oktober 2017
    Wat een prachtige reis en leuk dat ik op deze manier een beetje mee mocht
  5. Therese:
    24 oktober 2017
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Wij hebben genoten van de mooie verhalen en foto,s.
  6. Inge schuldink:
    24 oktober 2017
    Welkom thuis en bedankt voor de reisverhalen en foto's.
  7. Joke:
    25 oktober 2017
    Het was heel mooi om jullie reis op deze manier mee te maken... Fijn dat jullie weer thuis zijn!