Arequipa 8-10

8 oktober 2017 - Arequipa, Peru

Wij zijn aangekomen in Arequipa. Het ligt op 2335 meter hoog en in het Andesgebergte. Wij beginnen te klimmen. Nadat wij vanmorgen met de nachtbus zijn gekomen, hebben wij een taxi gezocht. Wij vroegen de chauffeur of hij ons hotel kende. Ja hoor... Geen probleem. Zitten wij ergens in de stad. Zet hij de auto aan de kant. Kan het niet vinden. Wij hebben gelukkig nog een adres. En ja hoor... Hij heeft het gevonden. Na het inchecken kunnen wij gelijk naar de kamer. Wij besluiten naar naar Plaza de Armas te gaan. Als wij er komen, lijkt het als 2 druppels water op het Plaza de Armas in Cuba. Het ziet er heel gezellig uit. De  cathedraal ligt ook aan het plein. Wij eten en drinken wat aan de zijkant van het plein. Dan kijk je vanaf het balkon op het plein. Wij besluiten naar het grote klooster monasterio de Santa Catalina te gaan.Dit klooster is in 1579 gesticht. Een stad binnen een stad. Bijna 400 jaar lang leefden er 170 nonnen en hun 300 Afrikaanse dienstboden. Tegenwoordig leven er nog ca 20 nonnen.  Wat een mooie kleuren en wat een mooie bloemen. Na er 2 uur te hebben rondgelopen nog even weer naar de Plaza de Armas. Lekker in het zonnetje. Nog even een biertje en een pisco Sour scoren en daarna terug naar het hotel. Douchen. Wat relaxen. Daarna de stad in om een hapje te eten. Op de kamer de reisblog bijwerken en de foto's erbij zetten. Daarna lekker slapen.

1. Alide:
    9 oktober 2017
    Leuk die verhalen en foto's
    geniet ervan dikke X
  2. Greetje.:
    9 oktober 2017
    Hey Ina en Bert, mooi daar hoor leuke foto's en verhalen, en het lekkere weer, heerlijk!!!
    Wel een beetje jaloers op jullie hoor!! haha! geniet ervan