Arequipa 9-10

9 oktober 2017 - Arequipa, Peru

Vanmorgen hebben wij eerst de was weg gebracht naar de wasserette. De komende dagen gaat dat sowieso niet lukken. Wij hebben een plastic tas met wasgoed... Kosten bijna € 2,00🙀 Niet te geloven. Wij kunnen het vanavond weer ophalen. Lekker hoor! Wij gaan na het ontbijt lekker relaxen. Het weer is top. Om 12.20 uur gaan wij mee met een stadswandeling die gedaan wordt door studenten. Kosten op basis van wat je wilt geven. Wij zijn met 24 personen. Eerst allemaal zeggen waar je vandaan komt. Wij waren de enige Nederlanders, ondanks dat er best veel Nederlanders in Peru zijn. De andere nationaliteiten zijn o.a. Amerika, Canada, Duitsland, Ierland, Engeland, Denemarken, Kenia, Israël. Daarna vroeg de gids om je voor te stellen aan de persoon die naast je stond. Erg leuk om zo even snel in gesprek te komen met andere mensen. De Tour duurt ongeveer 3 uur. Leuke plekjes waar je anders niet gauw komt. Na de wandeling na Plaza de Armas om wat te eten. Wij willen de kathedraal nog bekijken. Willen wij naar binnen maar worden wij geweigerd ivm onze korte broek en hemd. Tja... Niet aangedacht. Terug naar ons hotel en kleding gewisseld. Dan ook maar gelijk onze was opgehaald. De kathedraal was groot en indrukwekkend. Altijd bijzonder om te zien dat je zo even naar binnen kunt lopen om even je moment te pakken. Nog een broodje gehaald bij een klein peruaans zaakje. 2 vrouwen waren druk bezig om linten en vlaggetjes te knippen voor de voetbalwedstrijd Peru - Colombia die morgen gespeeld wordt. Dat leeft wel. Terug naar ons hotel. Wij gaan de tas weer inpakken en klaar maken voor morgenochtend. Wij worden om ca 7.30 uur opgehaald om naar de Colco Canyon te gaan. Super veel zin in! Wij spraken vanochtend een Nederlands meisje die  de Colca al heeft gedaan. Ze vond het supermooi! Voor meer mensen geldt dat ze het gevoel hebben dat het nu allemaal gaat beginnen. Tja... Dat geldt ook voor ons... 😊 Nog lekker douchen en een afzakkertje nemen en op tijd naar bed!

1. Joke:
    10 oktober 2017
    de Colco Canyon even opgezocht op internet....mooi!!!! Daar kunnen vast mooie foto's gemaakt worden! Lekker van genieten! Groetjes vanuit herfstig hardenberg!
  2. Gea:
    10 oktober 2017
    Heb even gezocht naar de Colca Canyon. Schitterend mooi lijkt me. Geniet ervan. !!
  3. Feronique:
    10 oktober 2017
    Erg leuk om steeds wat te lezen over jullie reis, Veel plezier op de Colca, zal vast genieten worden.
  4. Ingeborg van Breugel:
    10 oktober 2017
    Dag allebei, mooi om te lezen wat jullie beleven. Geniet extra nu jullie steeds meer gewend raken. Ik was met de bus een dag naar Amsterdam. Dat voelde ook als een wereldreis maar het was minder kleurrijk door de grijzemotregen dan bij jullie.

hartelijks, Ingeborg
  5. Inge schuldink:
    10 oktober 2017
    Wat bijzonder om zo met jullie mee te kunnen "liften" door Peru....
    Veel plezier op de Colca Canyon.
    Groetjes uit Bergentheim
  6. Aleida:
    Prachtige foto's!
    Mooi om te lezen hoe het jullie vergaat, kunnen we een klein beetje meereizen.
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Aleida.
  7. Marianne:
    11 oktober 2017
    Vanuit Mallorca volgen wel jullie. Prachtig al die reisverslagen en foto's .Geniet met volle teugen
  8. Irma:
    11 oktober 2017
    Wat veel ervaringen, nu al! En er komt nog meer! Ben benieuwd naar de Colca Canyon.