Colca Canyon 10-10

10 oktober 2017 - Colca Canyon, Peru

Goedemorgen! Afgelopen nacht zijn wij een ervaring rijker geworden. Onze eerste aardbeving is een feit. Wij werden wakker en ons bed stond te shaken op de vloer. Ongeveer 15 seconden bleek achteraf. Wij hadden allebei zoiets van wat is dit in vredesnaam? Vanmorgen maar eens gevraagd om er meer mensen waren die dit ook gevoeld hadden. Tja.. Je gaat aan jezelf twijfelen. En ja hoor... Er waren er zelfs die al met de kleren aan op de gang stonden. Er bleek een aardbeving in Chili te zijn geweest en bij ons, 300 km verder, werden de naschokken gevoeld. Onze gids zei later deze dag dat het vrij normaal was voor hen.  😳

Om 7.45 uur worden wij opgehaald voor onze trip naar de colca canyon! Wij zijn samen met een Spaans stel. Alvero (47) en Marysol (45) en verder onze gids Mili en onze chauffeur Lutres. Ons gezelschap voor de komende dagen. Wij stijgen vandaag tot grote hoogtes. Het hoogste punt was 4910 meter. Daar 'gromde' het zelfs een beetje oftewel lichte sneeuw! Wij zien veel venuca's, lama's, rokende vulkanen. Het is niet in woorden uit te drukken. Wij hopen dat jullie een beetje indruk gaan krijgen van dit geweldige gebied door onze foto's. Wij bezoeken verschillende dorpjes en een locale markt. Wij eten coca bladeren tegen de hoogteziekte en drinken coca thee en liters water. Wij lunchen bij ons hotel. Wij hebben allebei lichte hoofdpijn, maar een paracetamol doet wonderen. Dit is vrij normaal. Wij spreken andere mensen die aan het zuurstof worden gelegd als ze in het hotel komen. Wij relaxen wat op de kamer. Er is geen WiFi, dus onze blogs volgen later. Het hotel ligt hoog in de colca canyon. Ons uitzicht is een rokende vulkaan, hoe mooi kun je het hebben. Wij gaan aan het eind van de middag naar de hot springs. Het water is 38 graden, er wordt water bijgevoegd van 80 graden. Kortom een heerlijk warm bad. Terug in ons hotel wordt de verwarming aangemaakt in onze kamer, want het wordt koud. Het diner bestaat uit locale gerechten die door de dorpsbewoners worden gemaakt. Heerlijk! Lekker alles uit proberen. Voor het eerst alcapa vlees gehad. Smaakt best! Vanavond wordt de wedstrijd Columbia-Peru gespeeld. Er is een tv in de gemeenschappelijke ruimte. Tjonge wat een gekte! De tafel wordt gedeeld samen met Mili en Lutres. Alvero en Marysol zitten onder in de Canyon aan de rivier. Wij gaan om 9.00 uur naar bed. Morgen op tijd opstaan. Om 5.20 uur opstaan. De foto's laten nog even op zich wachten. Wij gaan eerst onze blogs bijwerken. Wordt vervolgd!

1. Ina Schutte:
    Sjonge wat een ervaring!
    Heel erg fijn om jullie verhalen te lezen.
  2. Annieta knol:
    13 oktober 2017
    Bijzonder om mee te maken,zie nu al uit naar de foto 's
  3. Irma:
    13 oktober 2017
    Een aardbeving, bergbeklimming met hoogteziekte, vulkanen, bijzondere dieren, gigantische uitzichten, heerlijk Peruaans eten, een warm natuurbad, voetbal kijken ...wow en dat in 1 blog! Wat een reis! Dat is ff wat anders dan een doorsnee dag hier in t vechtdal. 😀
  4. Jan Maat:
    13 oktober 2017
    Geweldig om dit zo te lezen en dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten toppie