Ica 6-10, 7-10

8 oktober 2017 - Arequipa, Peru

Vanmorgen op tijd wakker. Lekker op tijd ontbijten dan maar. Wij wilden graag de kamer langer houden omdat wij vanavond met de nachtbus naar Arequipa gaan. Helaas gaat dat niet lukken. Wij mogen de kamer tot max 12.00 uur houden. Tja, dat schiet niet op. Wij gaan na het ontbijt de buurt eens verkennen. Gisteravond in de donker was het niet wat. Wij lopen een rondje. Ook vanmorgen geen mens op straat. Raar hoor! Wij hebben het al snel gezien. Gaan terug naar het hotel en gaan de tassen inpakken. Wij geven de bagage af en gaan heerlijk op het bedje aan het zwembad liggen. Tjonge, het is best warm! Je merkt dat je hier dicht bij de evenaar zit. Goed blijven smeren. Wij blijven tot ca 15.00 uur aan het zwembad. Wij kunnen ons douchen is ons verteld. Nou ja zeg... Aan het zwembad en met koud water. Dacht het maar niet.... 😬 Wij gaan ons dan maar niet douchen. Kleren aan en met de taxi naar de shopping mall. Een kabel scoren voor de tablet. De onze ligt waarschijnlijk nog thuis. Het lukt supersnel. Nog even wat geld gewisseld en met een tuk tuk naar de Laguna. Het is hier behoorlijk toeristisch. Ook veel Peruanen. We lopen rond de Laguna. Gaan wat drinken en wachten de zonsondergang af. Daarna nog gekeken bij de zandbuggy's. Daarna een taxi terug naar het hotel. Snel nog wat eten en om 20.00 uur met de taxi naar het busstation. Wij kunnen de procedure inmiddels. Om 21.00 uur gaan wij vertrekken. Wij hebben cama seats. Deze stoelen kun je in zo'n stand zetten dat het bijna bedjes zijn. Niets mis mee. Een deken, kussen, schermpje, eten...  wij hebben allebei redelijk geslapen en na een reis van ca. 12 uur komen wij in Arequipa aan. Het ziet er anders uit. Het spreekt ons meer aan. Wij gaan het beleven.

1. Miss Vunny:
    9 oktober 2017
    Heerlijk genieten, zo te zien!