Puno, Titicacameer 13-10

13 oktober 2017 - Puno, Peru

Wij vertrekken vanmorgen om ca 7.00 uur naar het Titicacameer. Dit is het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Het ligt op 3825 meter. Wij varen eerst naar Taquile. Het eerste eiland wat wij gaan bezoeken. Wij zijn vandaag in een internationaal gezelschap. Canada, Australie, Nieuw Zeeland, Duitsland, Nederland. Taquile is een paradijs. Wat een vredige plek. Zo mooi, zo stil. Alleen vogels die je hoort. Bewoners laten zien hoe ze weven. Ook krijgen wij een voorstelling met muziek en dans. Op een gegeven moment willen ze graag dat wij mee doen. En ja hoor... De eerste die er uit wordt gepikt ben ik (Ina). Waarom ik? Er zijn zoveel anderen. Gelukkig worden er al snel meer uitgepikt. Het lijkt heel relaxed, maar door de ijle lucht is het best pittig en ben je toch buiten adem. Wij gaan richting het strand. Het water is super helder. De bewoners drinken het water uit het meer. De temperatuur is 9 graden. Brrr. Het weer is trouwens super. De zon schijnt heerlijk. Op naar het 2e eiland. Llachon. Hier gaan wij lunchen. Het eten wordt onder de grond bereidt. Heel bijzonder. Hier hebben wij een video van gemaakt. Wederom bijzonder hoe dicht deze mensen bij de natuur leven. Moeder Aarde wordt geëerd. Ook nu volgt eerst een ceremonie. Het eten bestaat uit vis, kip, aardappelen en wat groente. Het is te doen. 😊 Na de lunch gaan wij naar de Uros eilanden. Dit zijn drijvende eilanden die gemaakt zijn van riet. De huisjes zijn ook gemaakt van riet. Zelfs de boot. Er leven 5 gezinnen samen 26 personen. Wij worden verwelkomd met een lied. De leider van het eiland legt uit hoe het eiland is opgebouwd. Heel apart. Wij mogen rond kijken in de huisjes cq hutjes. Daarna gaan wij een stukje mee varen in een rieten boot. Het is wederom een superdag! Wat zien wij veel. Terug in ins hotel kunnen wij nu gebruik maken van onze kamer. Het ziet er goed uit. De was die wij vanochtend hebben afgeven is weer heerlijk schoon en fris. Wij gaan Puno nog even in. Wij belanden in een klein cafeetje waar veel backpackers zijn. Heel gezellig. Wat eten en relaxen op onze kamer. En de blogs bijwerken.