Cusco 14-10

15 oktober 2017 - Cusco, Peru

We staan vanochtend om 6 uur op. We ontbijten, de laatste dingen ingepakt en de was betalen ( 32 soles, bijna 5 euro ). We hadden een flinke was. 😜 De kleding die wij gisteren aanhadden tijdens het werk stonken allemaal vreselijk naar rook. Dus dat kwam even goed uit. De was krijg je dezelfde dag terug. Dat is echt ideaal. De taxi brengt ons naar het station. Wij verwachten dat het op dezelfde manier gaat dan de vorige stations. Dus inmiddels gesneden koek. Wij komen de hal binnen en zien door de bomen het bos niet. Wij zien een hokje waarop iets van tickets staat. Dus daar naar toe. Plakt de dame er een sticker op en moeten wij 3 soles betalen. Een soort belasting. Nee... Zo werkt het niet dame! De kaartjes zijn al betaald. Ze peutert de stickers er weer af. Wij zien wat toeristen lopen en vragen hen hoe het hier werkt. Zegt de man... Je moet naar dat loket en dan plakt de dame er een sticker op en dan kun je naar het loket van je busmaatschappij. Oke... Wij terug naar de dame en met een stalen gezicht doen of het de gewoonste zaak van de wereld is...😂 Dan de juiste balie vinden. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd. Gelukkig ziet een man ons zoeken en hij vertelt waar wij moeten zijn. Wij hebben de tijd en doden deze door naar hardy en laurel op tv te kijken! Wij hebben weer een hele luxe bus. Wij reizen vanaf 8.30 uur tot wij in 15.30 uur in Cusco aankomen. Dus enige luxe is wel fijn. Wij worden voorzien van thee, water en WiFi! Dat is handig. Dus de foto's even overgezet vanaf het toestel naar de telefoon. Om 10.30 een stop voor de wc ( wat ook in de bus kan ) en er is een winkel annex eetgelegenheid bij. Wij scoren een broodje kip en een koffie. Lekker hoor. De WiFi lukt op een gegeven moment niet meer, maar dat is geen straf. Mooie uitzichten! Wij nemen een taxi naar ons hotel. Cusco ligt op 3500 meter hoog. Wij voelen ons gelukkig topfit! Om 17.00 uur worden wij bijgepraat door iemand van het agentschap. Ze vertelt oa wat hier te doen is... Prima... Maar wij hebben dezelfde gedachte.. Neuh. Wij gaan helemaal niet veel doen. Wij lopen de stad in. Het is om de hoek. Wat een leuke stad. Hele smalle straatjes, leuke winkeltjes en wij lopen naar de Plaza de Armas. Waar ook de grote kathedraal staat. Die gaan wij sowieso bezichtigen morgen. Wij komen bij een Indiaas restaurant terecht waar wij lekker eten. Wij komen terug in ons hotel en zien daar een Italiaans stel die wij in Ica ontmoet hebben in ons hotel. Even gesproken over wat zij en wij gedaan hebben en nog gaan doen de komende dagen.