Lima 21-10

22 oktober 2017 - Lima, Peru

Vandaag vertrekken wij met een binnenlandse vlucht van Cusco naar Lima. Maar we kunnen eerst lekker uitslapen, want de taxi komt om 9.45 uur. Uitslapen... tja...Wij hebben mensen die boven ons slapen en die geen rekening houden met anderen. 😭 om 5.00 uur vanmorgen waren zij en velen met hun wakker. Met een houten vloer is het sowieso al heel gehorig! Wij begrijpen best dat je soms al op tijd moet vertrekken, maar dat iedereen dan ook maar vroeg wakker moet  worden.... grrrrrr. Maar lang leve de oordopjes! Om 8.00 uur loopt de wekker af. Toch nog weer geslapen. De laatste spullen inplakken en ontbijten en wij kunnen vertrekken. Onze taxichauffeur is een bekende. Jonge,  die ons ook naar Pisco enzo heeft gereden. Op het vliegveld aangekomen is het onduidelijk waar wij moeten inchecken. Maar gelukkig zijn ook hier weer behulpzame mensen die ons naar de juiste balie verwijzen. Het inchecken verloopt vlot. Wij lopen de winkeltjes even af en drinken nog wat. Om 11.22 uur moeten wij boarden bij gate 1. De douane controle verloopt soepeltjes. Bij gate 1 gebeurt weinig. Om 11.30 uur nog niets. Dan wordt er om geroepen dat wij naar een andere gate moeten. Nr. 5. En dan gaat het vlot. Om 12.00 uur zitten wij in het vliegtuig. Wij vertrekken om 12.40 ipv 12.00 uur. Het is een redelijk klein vliegtuig. 126 stoelen. Wij hebben redelijk wat turbulentie. Een uur later landen wij in Lima. Hier staat een chauffeur op ons te wachten. Handig! Hij vertelt veel over wat wij eventueel nog kunnen doen in Lima. Wij checken in bij Buena Vista. Hier waren wij de eerste nacht ook. Niet wetende wat wij allemaal zouden zien en meemaken. Tja... bijna 3 weken verder. Wij gaan naar de boulevard. Daar is ook een park bij. Het is druk. Er worden kinderfeestjes gehouden. Mensen sporten. Mensen liggen in het gras.... er is genoeg te doen en te zien. Er is een groot winkelcentrum met veel restaurantjes dat als het ware in een cirkel van 3 verdiepingen is gebouwd. Wij eten heerlijk! Wij nemen nog wat te drinken mee naar onze kamer en lezen nog wat. Tegen 10.30 uur kruipen wij het bed in.

Morgen is het Censo dag. Het is een volkstelling. Deze dag moeten mensen vanaf 8.00 uur tot 17.00 uur in hun huizen blijven. Een keer in de zoveel jaar doen ze zo'n telling. Het zal rustig zijn op straat. Alles ligt bijna plat deze dag. Wij mogen wel buiten ons hotel komen, maar met paspoort en kopie van ons vliegticket. Wij gaan het zien. Wordt vervolgd.