Urabamba / Yucay 17-10

18 oktober 2017 - Urubamba, Peru

Wat een prachtig hotel hebben wij. Heerlijke douche! En wat een ontbijt! Zelfs croissantjes. Heerlijk! Het weer is prima. Wij blijven nog een poosje in de tuin zitten. Lekker lezen, appen met Nederland. Wij gaan lopend naar Urabamba. Het is ca een half uur lopen. Prima te doen. We wisselen nog wat euro's. We eten nog wat. Wij gaan aan de doorgaande weg zitten en verwachten dat er wel een taxi stopt. Dat is dus ook zo. Met de taxi is het ca 30 minuten naar Ollantaytambo. Wij komen zo steeds dichterbij Machu Picchu. Het dorp komen wij binnen rijden via een weg met kinderkopjes. Wij komen uit op Plaza de Armas. De taxi stopt en wij vragen waar het hotel is. Hij maakt een beweging naar een richting met andere woorden zoek het maar uit. Hij zegt dat hij er niet kan komen met de auto. Wij vragen verschillende mensen waar ons hotel is. Niemand kent het. Ze zeggen dat wij het bij het politiebureau moeten vragen. Eindelijk iemand die ons een richting op wijst. Het zijn supersmalle straatjes. Onderweg vragen wij nog een paar keer zodat wij zeker weten dat wij goed gaan. Uiteindelijk komen wij bij ons hotel. Wij checken in en de vrouw vraagt hoe laat wij willen ontbijten de volgende ochtend. Om 5.30 uur graag. Wij willen op tijd bij het station zijn. Wij gaan gewapend met een plattegrond op zoek naar het station om zo te ontdekken hoe lang wij er over lopen. 15 minuten. Wij eten wat op het Plaza de armes. Wij lopen een rondje en gaan nog even naar de locale markt. Altijd favoriet bij mij ( Ina) en juist niet van Bert. Die vind het maar stinken. 🙀 Terug naar het hotel. Dagboek  bijwerken. Nog weer terug naar het Plaza de armes om te eten en op tijd naar bed. Morgen gaat de wekker om 5.15 uur. Geen spectaculaire dag. Eigenlijk een reisdag.