Lima-Paracas 5-10

5 oktober 2017 - Ica, Peru

Na een heerlijke nacht lekker op tijd wakker. Een douche en een lekker ontbijtje. Nog even naar de winkel geweest om wat broodjes mee te nemen voor onderweg. Om 12.20 worden wij opgehaald en naar het busstation gebracht. Wij hebben de tijd. Nogmaals zeggen wij tegen elkaar dat Lima een ontzettende drukke stad is. Ook is het grauw, veel uitlaatgassen. Nadat wij gedropt zijn bij het busstation kopen wij ons kaartje en geven onze bagage af. Wij hebben nog tijd voor een bakkie koffie. Nadat wij inchecken moeten wij ons paspoort laten zien en wordt onze handbagage goed nagekeken. Ook wij zijn worden gescand. Het is een zeer luxe bus! Grote stoelen incl deken en kussen. Zelfs een maaltijd ontbreekt niet. En dat voor een rit van 3,5 uur. Het is bijzonder om te zien hoe het landschap verandert. Van een mega drukke stad naar kale vlaktes met zand en rotspartijen. Nadat wij de bagage hebben opgehaald gaan wij samen met een ander Nederlands stel met een taxi naar ons hotel. Een knus hotel met zwembad. Helaas kunnen wij er geen gebruik van maken. Snel inchecken en op naar het strand en de boulevard. Het is rustig. Het hoogseizoen is voorbij. Wij scoren onze eerste Pisco Sour. Het drankje van Peru. Smaakt lekker! Terug op de kamer ben ik begonnen met de reisblogs. Met het internet gaat het niet geweldig. De foto's wordt een lastig ding, maar wij blijven het proberen. Morgenochtend om 7.30 uur gaan wij naar de Ballestras eilanden. Daarna gelijk door naar Ica. Wij zijn benieuwd!

1. Joke:
    6 oktober 2017
    Wat leuk om het verslag te lezen en zo in gedachten een beetje mee reizen en mee genieten! Veel plezier samen!
  2. Miss Vunny:
    6 oktober 2017
    Proost! Op een fijne vakantie!
  3. Miss Vunny:
    6 oktober 2017
    Proost! Op het creëren van bijzondere herinneringen samen!
  4. Greetje.:
    6 oktober 2017
    Fijn dat jullie goede reis hebben gehad. Wat een andere wereld stap je dan binnen he . geniet ervan en veel plezier, leuk om zo met jullie mee te reizen.
  5. Rita:
    6 oktober 2017
    Leuk om jullie te volgen. Geniet er lekker van samen.
  6. Anneke w:
    7 oktober 2017
    Mooie foto's zeg. Leuk om jullie te volgen!
  7. Ard maat:
    8 oktober 2017
    Wij , moeders en ikzelf hebben ff alles gezien en het is mooi om jullie zo te volgen en moeders vind het ook mooi om jullie zo te volgen . Groetjes van ons en veel plezier 😘
  8. Irma:
    8 oktober 2017
    leuk om mee te lezen Bert en Ina! En met de foto's is het ook nog gelukt zie ik. Mooi om te bekijken en zo ook te leren over Peru.