Wij zijn weg. 3-10, 4-10.

6 oktober 2017 - Ica, Peru

Dinsdagavond zijn wij vertrokken met de trein richting Schiphol. Op Schiphol gaan wij met de shuttlebus naar hotel Zwanenburg in Zwanenburg. Om 22.00 uur ingecheckt en wij besluiten nog wat te drinken aan de bar. Daar ontmoeten wij een leuk stel uit Limburg, die net als ons overnachten en de volgende dag vertrekken naar Australië,  Tasmanie en Nieuw Zeeland..... voor 4 maanden.... tja.... wat moet je daar nou over zeggen. Zij hebben veel gereisd en wij hebben gemeenschappelijke landen bezocht. Ongemerkt wordt het later en later....

Na een heerlijke nacht en een bijzonder ontbijt 😏 worden wij om 9.30 uur naar Schiphol gebracht. Omdat wij al online hebben ingecheckt kunnen wij zo onze bagage afgeven. De tas en wijzelf worden behoorlijk goed gescand. Dan nog onze paspoorten scannen en wij kunnen nog wat relaxen met een bakkie koffie en wat snuffelen in de winkeltjes. Ons verwonderd over dure flesjes wijn etcetera.... toppunt is een fles Johnny Walker van € 128.000,- tja... kwestie van keuzes maken.

Bij de gate komen wij in gesprek met een Duitse man op leeftijd die vrijwilligerswerk doet in Peru. Reizen maakt dat je bijzondere mensen ontmoet.

Wij vertrekken een half uurtje later dan gepland, maar op 12,5 uur is dat natuurlijk niets. Wat is het reizen met de KLM  goed voor elkaar. Allebei 2 films gekeken, wat sudoku puzzels, wat sport kijken, lezen en goed eten en drinken verder landen wij om ca 19.00 uur in Peru. De paspoortcontrole was een drama. Een uur gewacht tot wij aan de beurt waren.... tjonge.... wat duurde dat lang. Er kon geen woord af. De bagage opgehaald. De tassen hadden al heel wat rondjes gedraaid waarschijnlijk 😯. Geld gewisseld en op zoek naar het mannetje die ons naar ons hotel zou brengen. Wat stonden er veel mensen met naambordjes... ons mannetje snel gevonden en op naar ons hotel.

Wat een drukte en gekte in de stad. Waar zou je zijn zonder een claxon en groot licht. De rit duurde 45 minuten. Wij zijn naar Miraflores gegaan. Een buitenwijk van Lima. Bij het hotel stond een dame ons op te wachten die ons wat info gaf en de nodige papieren voor de bus etcetera.

Heerlijk het bed ingedoken. Het was is inmiddels 5.00 uur Nederlandse tijd. Wij hebben een lange dag gehad. Tijd in Peru is 22.00 uur.

1. Miss Vunny:
    6 oktober 2017
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
  2. Ma schutte:
    6 oktober 2017
    fijn dat jullie op de plaats van bestemming zijn. Hoe is het weer daar? Geniet er van mooi om zo jullie te kunnen volgen.
  3. Anneke:
    6 oktober 2017
    leuk man, benieuwd naar al jullie belevenissen en foto's
    een fijne tijd